fbpx
Image not available

Η Εκκίνηση Της Ιστιοπλοικής Περιπλάνησης

Η Εκκίνηση Της Ιστιοπλοικής Περιπλάνησης

Η Εκκίνηση Της Ιστιοπλοικής Περιπλάνησης

 
Loading...
Loading...

Ο Θανάσης γράφει για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα 2022!



Αγαπητοί φίλοι,

πριν λίγες μέρες επέστρεψαν οι τρείς ομάδες που εκπροσώπησαν τη σχολή μας στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα σκαφών ανοιχτής θάλασσας ORCi (αγωνιστικά σκάφη).

Μια διοργάνωση που λίγο έλειψε να μην πραγματοποιηθεί για το 2022, παρόλο που αντικειμενικά θεωρείται η σπουδαιότερη.

Αρχικά, ήταν προγραμματισμένη να γίνει αρχές Σεπτεμβρίου στην Καλαμάτα. Οι αντικειμενικές δυσκολίες που είχαν οι περισσότερες ομάδες για να συμμετάσχουν, οδήγησαν την Ε.Α.Θ. στην απόφαση να ορίσει τη διεξαγωγή της στην Αθήνα στα μέσα Οκτωβρίου. Ο Ν.Α.Σ. ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα, παρόλο που είχε λίγο χρόνο στη διάθεσή του και ομολογουμένως τα έφερε εις πέρας, αν αναλογιστούμε πόσο μεγάλες προσδοκίες και απαιτήσεις έχουν οι ιστιοπλόοι από ένα Πανελλήνιο. Από οργανωτικής πλευράς αξίζουν συγχαρητήρια όλοι όσοι συνέβαλαν για τη διεξαγωγή αλλά και τη επιτυχία των αγώνων.

Ανταποκρίθηκαν 18 συνολικά σκάφη από τα καλύτερα στην Ελλάδα. Τα 14 από την Αθήνα και 4 από τη Θεσσαλονίκη. Δημιουργήθηκαν δύο κατηγορίες, η ORC A (μεγαλύτερα σκάφη) με 8 συμμετοχές και ORC B (τα μικρότερα) με 10 συμμετοχές. Δύο ξεχωριστοί αγώνες με ξεχωριστές βαθμολογίες.

Τα σκάφη μας MARAKIPLUS CONSTRUCTION με κυβερνήτη τον Δημήτρη Μαράκη και ELLINIXX με κυβερνήτη τον Γιώργο Παπαδόπουλο φιλοξενήθηκαν στον Ι.Ο.Π. και το BAXIMUS στον Ν.Ο.Ε. Ευχαριστούμε τους δύο ομίλους που μας φιλοξένησαν παρέχοντας κάθε ευκολία στα πληρώματα.

Το πρόγραμμα των αγώνων πολύ σφιχτό για να βγει το πρωτάθλημα σε 4 μέρες. Εκτός της πρώτης μέρας που οι συνθήκες ήταν με χαμηλή ένταση αέρα, τις άλλες τρεις είχε πολύ δυνατό βοριά. Αν προσθέσει κανείς και τον έντονο ανταγωνισμό μεταξύ κορυφαίων πληρωμάτων, σε συνάρτηση με την ένταση και την κούραση που δούλευαν προσθετικά, μπορεί να αποδώσει σε ένα βαθμό τις συνθήκες που επικρατούσαν.

Ας τα πάρουμε με την σειρά. Αφού συγκεντρωθήκαμε την Πέμπτη 14/10 στις εγκαταστάσεις του Ν.Α.Σ.  για ενημέρωση από την επιτροπή αγώνων, την Παρασκευή στις 12:00 δόθηκε η πρώτη εκκίνηση του Inshore αγώνα απόστασης περίπου 20 ν.μ. Χαμηλή ένταση αέρα με συνεχείς αυξομειώσεις και πολλές αλλαγές διεύθυνσης. Πήραμε την εκκίνηση για την offset σημαδούρα στο 1 ν.μ. όρτσα και στη συνέχεια πρίμα μπαλόνι για τις Φλέβες σε απόσταση περίπου 10 ν.μ.

Ανοίξαμε στα όρτσα σημαντική διαφορά κάτι που το διατηρήσαμε στα πρίμα και εκμεταλλευόμενοι όλες τις αλλαγές του αέρα προηγηθήκαμε στις Φλέβες με μεγάλη διαφορά από τα υπόλοιπα σκάφη. Καβατζάροντας τη νησίδα κάναμε μια αλλαγή φλόκου σε j2 μιας και ο αέρας δυνάμωσε. Αφήνοντας πίσω τις Φλέβες, διαπιστώσαμε πως είχαμε πλησιάσει πολύ τα σκάφη της κατηγορίας Α, που βρίσκονταν απλωμένα μπροστά μας με κομμένο αέρα. Για καλή μας τύχη ένα ΒΑ αεράκι 6-7 knots φρέσκαρε παράλληλα με τις ακτές και αποφασίσαμε να μείνουμε κοντά στις ακτές για όσο διαρκέσει. Δυστυχώς μια τρύπα από αέρα στο ύψος της Γλυφάδας μας σταμάτησε, δίνοντας την ευκαιρία σε δύο αντιπάλους μας να μειώσουν την διαφορά και ως το τέλος του αγώνα, παρόλο που την αυξήσαμε, δεν αρκούσε για να καλύψουμε τον χρόνο που δίναμε. Τα συναισθήματα ανάμικτα γιατί θεωρούσαμε πως η διαφορά που είχαμε κτίσει, θα ήταν υπεραρκετή για να κερδίσουμε. Εν τούτοις με τον Θεό δεν τα έβαλε κανένας και αρκεστήκαμε στην 3η θέση. Το MARAKI-PLUS CONSTRUCTION κάπου καθυστέρησε στα κοψίματα και τελικά βγήκε 8ο, ενώ το ELLINIXX στην κατηγορία του ήταν 1ο σκάφος μετά από ένα τακτικά άψογο αγώνα.

Το Σάββατο 15/10 η εκκίνηση δόθηκε στις 11:00. Ο δυνατός μαΐστρος που έδιναν όλες οι προβλέψεις μπήκε με ένταση 16-20 knotsμε κοψίματα στα 14, αλλά και σπιλιάδες στα 23-24 knots και βροχή κατά διαστήματα. Τρείς ιστιοδρομίες όρτσα –πρίμα. Σε όλες τις ιστιοδρομίες  ο αέρας είχε τα παραπάνω χαρακτηριστικά. Πέρα από τις ικανότητες των πληρωμάτων σε δυνατό αέρα και πίεση που έπαιξαν τον σημαντικότερο ρόλο, οι αποφάσεις τακτικής στις συνεχείς αλλαγές του αέρα ήταν καθοριστικές.  Τα αποτελέσματα όσον αφορά το BAXIMUS ήταν 1η,2η & 3η θέση. Το MARAKI-PLUS CONSTRUCTION πήρε 3η, 4η & 2η θέση. Στην κατηγορία Α το ELLINIXX ήταν στην 4η, 7η & 6η θέση. Οι ομάδες μας, αγώνα με τον αγώνα, ανέβαζαν στροφές. Άξιο αναφοράς το πλήρωμα του MARAKI-PLUS CONSTRUCTION, που ενώ όλη τη χρονιά συμμετείχε σε αγώνες ORC sport, προς τιμή τους ζήτησαν να συμμετάσχουν στο Πανελλήνιο κύπελλο για σκάφη ORCi, κάτι που θα ευχόμουν να έβρισκε περισσότερους μιμητές. Το ELLINIXX δυστυχώς είχε ζημιά στον φλόκο του j3 και αναγκάστηκε να βγάλει και τους τρείς αγώνες με j4, κάτι που το έκανε λιγότερο ανταγωνιστικό στα όρτσα.

Την Κυριακή 16/10 προγραμματίστηκε ο αγώνας offshore περίπου 42 ν.μ. Εκκίνηση- Φλέβες- Λαγούσες- τερματισμός. Ο καιρός πλέον έγινε βοριάς και δυνάμωσε αισθητά. Μετά την εκκίνηση και λίγο πριν τις Φλέβες, πήραμε ένα σχετικό προβάδισμα. Όλη η διαδρομή ήταν με μπαλόνια από 120-160ο γωνία πλεύσης και 15-25 knots ένταση, που δυνάμωνε όσο πλησιάζαμε στις Φλέβες. Κάποια προβλήματα που αντιμετωπίσαμε με το σπινακόξυλο, μας ανάγκασαν να αρμενίσουμε περίπου 1 ν.μ. χωρίς μπαλόνι, κάτι που μας στέρησε το προβάδισμα. Από τις Φλέβες βγήκαμε τρίτο σκάφος και με τα υπόλοιπα κοντά μας. Η πλαγιοδρομία προς τις Λαγούσες ήταν κλειστή στις 70-90ο και η ένταση 18-22 knots. Στη μέση της διαδρομής σιγοντάρισε, έκοψε και λίγο η ένταση και πρώτοι βιράραμε μπαλόνι. Η απάντηση ήρθε γρήγορα από όλους. Κοντά στις Λαγούσες όμως συναντήσαμε μαΐστρο με σπιλιάδες και φάτσα. Το διαχειριστήκαμε καλύτερα από τους αντιπάλους μας, μαϊνάροντας την κατάλληλη στιγμή και μέχρι οι υπόλοιποι να ξεπεράσουν τα προβλήματά τους, πλησιάσαμε το πρώτο σκάφος και πήραμε μια μικρή διαφορά από τα υπόλοιπα. Καβατζάροντας τις Λαγούσες, βάλαμε πορεία για τον τερματισμό στο μικρολίμανο, όρτσα αριστερήνεμοι, μονόμπρατσο, με τον μαΐστρο να φθάνει τα 28-30 knots. Οι συνθήκες δυστυχώς δεν ευνοούσαν το σκάφος μας. Παλέψαμε ως το τέλος για το καλύτερο και αυτό ήταν η 4η θέση. Το MARAKI-PLUS CONSTRUCTION ήταν στην 6η θέση και το ELLINIXX στην 3η. Το συμπέρασμα των συζητήσεων μεταξύ των ιστιοπλόων  των περισσότερων σκαφών ήταν ότι η διαδρομή που επιλέχθηκε δεν ήταν η καλύτερη, επειδή δεν είχε κάποιο τακτικό ενδιαφέρον με την συγκεκριμένη διεύθυνση αέρα. Επίσης για τα μικρότερα σκάφη έπρεπε να επιλεγεί μικρότερη διαδρομή. Άνθρωποι και υλικά δοκιμάστηκαν ως προς τις αντοχές τους και η κούραση για τη τελική μέρα ήταν σωρευτικά μεγάλη.

Την Δευτέρα 17/10 στις 11:30 δόθηκε η εκκίνηση, με στόχο να γίνουν δύο ιστιοδρομίες Ο-Π. Ο αέρας καθαρός βοριάς με μεγάλες αλλαγές διεύθυνσης και έντασης. Στον πρώτο αγώνα 15-20 knots με σπιλιάδες στα 22-24. Στον δεύτερο αγώνα όμως δεν έπεσε κάτω από 18 και έφθασε στα 24-25 με σπιλιάδες στους 30 knots. Η σωστή έκφραση είναι «τεντώσαμε όλοι». Έντονο τακτικό και βαθμολογικό παιχνίδι όλη την ώρα, στιγμές ρίσκου και επιβίωσης ειδικά στα πρίμα, σπουδαίες μάχες και στο τέλος πήραμε την 1η και 2η θέση, ολοκληρώνοντας τους αγώνες στην 2η θέση της γενικής βαθμολογίας, αφού δεν καταφέραμε την ανατροπή στο τέλος χάνοντας για 2 μόλις πόντους. Το MARAKI-PLUS CONSTRUCTION με σπουδαία προσπάθεια πήρε δύο πέμπτες θέσεις ολοκληρώνοντας στην 4η θέση της τελικής βαθμολογίας. Την ίδια ώρα το ELLINIXX  πήρε 4η και 7η θέση ολοκληρώνοντας στην 5η θέση της κατηγορίας του.

Σπουδαία προσπάθεια, σπουδαία αποτελέσματα, σε ένα πολύ δύσκολο Πανελλήνιο πρωτάθλημα με ιδιαίτερα υψηλό ανταγωνισμό. Συγχαρητήρια στους διοργανωτές του Ν.Α.Σ, αλλά και στην Ε.Α.Θ. που έδειξαν γρήγορα αντανακλαστικά, ώστε να γίνει η διοργάνωση με όλο τον κόσμο ευχαριστημένο.

Συγχαρητήρια σε όλες τις ομάδες (18) για την όμορφη αθλητική εικόνα που παρουσίασαν, δείχνοντας ότι το άθλημα έχει ακόμα σφυγμό και απλά χρειάζεται βοήθεια και κατεύθυνση για να ανακάμψει.

Αν προσπαθήσουμε όλοι μαζί, θα βρούμε τους τρόπους να το κάνουμε. Τεχνογνωσία, εμπειρία και οι κατάλληλοι άνθρωποι υπάρχουν και σε αφθονία.

Τέλος, θα ήθελα να πω ένα τεράστιο μπράβο στα τρία πληρώματα της σχολής μου για την εμφάνιση που έκαναν και τα μηνύματα που έστειλαν παντού με τη ζωντάνια τους. Οι σχολές ιστιοπλοΐας μπορούν και κάνουν σπουδαία δουλειά και παρουσιάζουν συνεχώς νέους ιστιοπλόους με φιλοδοξία και όρεξη να ασχοληθούν. Ας το εκμεταλλευθούν όλοι με θετικό τρόπο. Είναι μήνυμα αισιοδοξίας για το μέλλον. Μπράβο τους που βρήκαν χρόνο, άδειες, έκαναν έξοδα, μετακίνησαν σκάφη από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα και πίσω. Τι άλλο σημαίνει αυτό πέρα από αγάπη για την ιστιοπλοΐα? Κι όλα αυτά από άτομα που πριν 2-3 χρόνια δεν είχαν ξανανέβει σε ιστιοπλοϊκό σκάφος.

ΜΠΡΑΒΟ ΚΑΙ ΠΑΛΙ!!!

Χρήστο Παναγιώτου και Στέργιο Λεονταρίδη ευχαριστούμε και πάλι για την εμπιστοσύνη και γενναιοδωρία σας, παραχωρώντας το σκάφος σας ELLINIXX για τις φετινές μας υποχρεώσεις. Δίνετε την ευκαιρία σε νέους ιστιοπλόους ώστε να είναι ανταγωνιστικοί και να έχουν κίνητρο να συνεχίσουν. Την ίδια στιγμή το σύνολο της ομάδας ELLINIXX FARR AWAY έχει αγκαλιάσει την προσπάθεια των νέων ιστιοπλόων, ώστε να θεωρούμαστε μια μεγάλη παρέα.

Ευχαριστώ όλους όσους βοήθησαν στις μεταφορές των σκαφών μας, προσφέροντας πολύτιμη υπηρεσία στους συναθλητές τους, κερδίζοντας παράλληλα επιπλέον εμπειρίες.

Άφησα τελευταίους τους Γιώργο Παπαδόπουλο και Δημήτρη Μαράκη για να τους ευχαριστήσω για μια ακόμα φορά που μοιραζόμαστε από κοινού το πάθος μας να εκπαιδεύουμε σωστούς ιστιοπλόους με γνώσεις και θαλασσινή παιδεία!

Να περνάτε καλά,

Θανάσης Μπαξεβάνης

/

Subscribe to newsletter

Follow us

baxsailingschool facebook baxsailingschool youtube baxsailingschool instagram

Contact

Phone: 2310403643

SUPPORTERS

Copyright 2015 baxsailingschool.gr

Powered by