Ο Θανάσης γράφει για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα 2022!
Αγαπητοί φίλοι,
πριν λίγες μέρες επέστρεψαν οι τρείς ομάδες που εκπροσώπησαν τη σχολή μας στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα σκαφών ανοιχτής θάλασσας ORCi (αγωνιστικά σκάφη).
Μια διοργάνωση που λίγο έλειψε να μην πραγματοποιηθεί για το 2022, παρόλο που αντικειμενικά θεωρείται η σπουδαιότερη.
Αρχικά, ήταν προγραμματισμένη να γίνει αρχές Σεπτεμβρίου στην Καλαμάτα. Οι αντικειμενικές δυσκολίες που είχαν οι περισσότερες ομάδες για να συμμετάσχουν, οδήγησαν την Ε.Α.Θ. στην απόφαση να ορίσει τη διεξαγωγή της στην Αθήνα στα μέσα Οκτωβρίου. Ο Ν.Α.Σ. ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα, παρόλο που είχε λίγο χρόνο στη διάθεσή του και ομολογουμένως τα έφερε εις πέρας, αν αναλογιστούμε πόσο μεγάλες προσδοκίες και απαιτήσεις έχουν οι ιστιοπλόοι από ένα Πανελλήνιο. Από οργανωτικής πλευράς αξίζουν συγχαρητήρια όλοι όσοι συνέβαλαν για τη διεξαγωγή αλλά και τη επιτυχία των αγώνων.
Ανταποκρίθηκαν 18 συνολικά σκάφη από τα καλύτερα στην Ελλάδα. Τα 14 από την Αθήνα και 4 από τη Θεσσαλονίκη. Δημιουργήθηκαν δύο κατηγορίες, η ORC A (μεγαλύτερα σκάφη) με 8 συμμετοχές και ORC B (τα μικρότερα) με 10 συμμετοχές. Δύο ξεχωριστοί αγώνες με ξεχωριστές βαθμολογίες.
Τα σκάφη μας MARAKI–PLUS CONSTRUCTION με κυβερνήτη τον Δημήτρη Μαράκη και ELLINIXX με κυβερνήτη τον Γιώργο Παπαδόπουλο φιλοξενήθηκαν στον Ι.Ο.Π. και το BAXIMUS στον Ν.Ο.Ε. Ευχαριστούμε τους δύο ομίλους που μας φιλοξένησαν παρέχοντας κάθε ευκολία στα πληρώματα.
Το πρόγραμμα των αγώνων πολύ σφιχτό για να βγει το πρωτάθλημα σε 4 μέρες. Εκτός της πρώτης μέρας που οι συνθήκες ήταν με χαμηλή ένταση αέρα, τις άλλες τρεις είχε πολύ δυνατό βοριά. Αν προσθέσει κανείς και τον έντονο ανταγωνισμό μεταξύ κορυφαίων πληρωμάτων, σε συνάρτηση με την ένταση και την κούραση που δούλευαν προσθετικά, μπορεί να αποδώσει σε ένα βαθμό τις συνθήκες που επικρατούσαν.
Ας τα πάρουμε με την σειρά. Αφού συγκεντρωθήκαμε την Πέμπτη 14/10 στις εγκαταστάσεις του Ν.Α.Σ. για ενημέρωση από την επιτροπή αγώνων, την Παρασκευή στις 12:00 δόθηκε η πρώτη εκκίνηση του Inshore αγώνα απόστασης περίπου 20 ν.μ. Χαμηλή ένταση αέρα με συνεχείς αυξομειώσεις και πολλές αλλαγές διεύθυνσης. Πήραμε την εκκίνηση για την offset σημαδούρα στο 1 ν.μ. όρτσα και στη συνέχεια πρίμα μπαλόνι για τις Φλέβες σε απόσταση περίπου 10 ν.μ.